Tiedotus ja tiedonhankinta

Yliopistolla on hyvin helppoa hukkua tietotulvaan. Tietoa tulee monesta tuutista ja välillä jokin juttu menee kokonaan ohi tai sitten jostain ei kuulekkaan. Kuitenkin tässä muutamia ohjeita tietotulvassa kellumiseen.

Sähköpostilistat

Sähköpostilistoja on monenlaisia, saatuanne yliopiston sähköpostiosoitteen (tai joissakin tapauksissa, kuten TOL:lla osoitTEET), kuulut mahdollisesti automaattisesti laitoksen ja tiedekunnan opiskelijalistalle. Tätä kautta ja näihin osoitteisiin saat kaiken opiskeluun liittyvän mailin, omaa mailiosoitetta voi yrittää viljellä, mutta kurssin vetäjät niitä kuitenkaan eivät onnistu muistamaan, siispä suosittelen lämpimästi ohjaamaan yliopiston postit omaan käytössä olevaan mailiin (ohjeet tässä)

Näiden lisäksi, killallasi on oma sähköpostilista, jolle kannattaa liittyä, tätä kautta saat tietoa opiskelusta, opiskelijaelämästä, bileistä, työpaikoista ja vähän mistä sattuu.

OYY-tiedotus: OYY-tiedotus on Oulun Yliopiston Ylioppilaskunnan sähköpostilista, jonka kautta tulee ylioppilaskunnan hyväksymiä bile- ja tapahtumamaileja, sekä muuta asiallista mailia. Kyseinen lista tulee kiltojen listojen kautta läpi, mutta sille voi toki liittyä myös omasta osoitteesta.

OLuT-tiedotus: Oulun Luonnontieteilijöiden jäsenkiltojen postituslista, potkaistaan käyntiin syyskuussa, myöskin tulee omien kiltojenne kautta.

Lisää tietoa sähköpostilistoista

Ilmoitustaulut

Jokaisella laitoksella ja lähes kaikilla killoilla ja järjestöillä on omat ilmoitustaulut, joista löytää (enemmän tai vähemmän) ajankohtaista tietoa järjestöön liittyen, OLuTin ilmoitustaulu sijaitsee vihreiden naulakoiden takana, sisältöä odotettavissa syyskuussa. Oman kiltanne ilmoitustaulun varmasti teille tulee näyttämään pienryhmäohjaajanne.

Webbisivut

Tämän sivun lisäksi jokaisella killalla on omat sivunsa, linkit löydät vasemmalla olevasta ”jäsenkillat”-laatikosta.

Jokaisella laitoksella on omat sivunsa, ne löytyvät näppärimmin tiedekunnan verkkosivujen kautta

Oulun Yliopiston Ylioppilaskunnan sivuilta löydät opiskelijan elämään liittyvää tietoa

WebOodi on p aikka, jossa pääset ihailemaan opintosuorituksiasi

Webmail taas mahdollistaa yliopiston postien lukemisen ilman sitä Unix-hässäkkää